Al 3 weken voorbij - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Natasja Kuipers - WaarBenJij.nu Al 3 weken voorbij - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Natasja Kuipers - WaarBenJij.nu

Al 3 weken voorbij

Blijf op de hoogte en volg Natasja

06 September 2012 | Estland, Tallinn

Hoi iedereen,

Ik had eigenlijk besloten om geen verslagen uit te brengen omdat naar mijn idee niet heel veel mensen dit zouden lezen. Toen bedacht ik me dat er wel een aantal zijn die dat wel doen en vind ik dat ik in ieder geval iets moet schrijven !

Ondertussen ben ik al 3 weken 1 dag in Estland. Tot nu toe gaat alles eigenlijk redelijk vlekkeloos en heb ik nog weinig tegenvallers gehad. Ik zal proberen een kort verslag te maken van mijn afgelopen 3 weken .

De eerste week moest ik meteen beginnen bij mijn stage en het beviel meteen goed. Wel zijn de mensen op het werk hier erg gesloten en kan ook niet iedereen Engels (Althans dat zeggen ze). Ik word 3 ochtenden in de week rond half 8 opgehaald en 2x in de week moet ik zelf met de bus om 7.22. Ook wel weer even wennen dat ik meteen weer vroeg op moest allemaal en gewoon pas weer rond half 6 a 6uur in de avond thuis ben!

Even snel inhoudelijk over mijn werk (wil jullie niet vervelen ;)) op dit moment ben ik veel bezig met vertalen voor de nieuwe website die dit jaar nog gelanceerd moet worden. Ik heb nooit geweten dat een huis (en vooral een dak) zoveel onderdelen had. Veel woorden weet ik niet eens in het Nederlands maar met de nodige hulp vanuit Nederland ( papsie bedankt) kom ik soms eindelijk bij de juiste term. Voorlopig ben ik nog bezig met vertalen, wat niet verkeerd is want het is wel handig om te weten hoe het hele bedrijf werkt en hoe zo’n log house nu precies in elkaar zit etc.

Op het werk is er ook elke dag een lunchpauze van 12 tot 13.00 en iedereen gaat dan thuis eten. De baas en de rest van zijn familie gaat elke dag bij de sushi bar eten (jaaa elke dag) en af en toe ga ik met hun mee want op het werk zitten is ook niet veel aan.

Genoeg over werk en nu over mijn vrije tijd.. het eerste weekend heb ik een kleine rondleiding door het oude centrum gehad van mijn collega wat een hele behulpzame en leuke meid is. Daarnaast moest de nodige dingen inslaan. Wat overigens heel erg meeviel want mijn appartement is zo relaxt dat er al genoeg pannen en BEDDENGOED (geen berghoed) was. Het tweede weekend stond Gerard al op de pad  die eerst de halve dag rond heeft moeten slenteren door de stad omdat ik pas om 5u klaar was met werken maar hij heeft zich wel een beetje kunnen vermaken. Super leuk weekend gehad en hebben samen lekker de stad verder kunnen verkennen en lekker kunnen eten !

Later die week heb ik proberen contact te zoeken met mensen, en jaa dat is me gelukt! Toen donderdagavond een drankje mee gedaan en die zaterdag ook weer wat wezen drinken en wezen stappen. Erg leuke mensen en ben blij dat ik wat mensen ontmoet heb!

Ook is het fitness abonnement aangeschaft en de sportschoenen dus de planning is om vanavond voor het eerst sinds hele lange tijd weer te gaan sporten. Aankomend weekend moet ik maar eens aan mijn verslagen voor school gaan werken en er even wat vaart achter gaan zetten. Zaterdagavond waarschijnlijk met wat mensen pannenkoeken eten en een drankje doen en ik moet natuurlijk gaan sporten van het weekend !

Nog even een kleine vermelding… Ik kom 19 december richting huis voor 2,5 week en ga daan weer terug naar hier voor 1 lang weekje en dan kom ik alweer definitief terug !

Tot snel iedereen !
X Natas

  • 06 September 2012 - 17:47

    Danelle:

    altijd leuk om te lezen!
    tof dat je ook al wat mensen daar hebt ontmoet das altijd gezellig. kom je de avondjes en het weekend dus wel mee door!
    succes daar verder nog!

    groetjes van René, Danelle en de meiden

  • 06 September 2012 - 17:47

    Mam:

    Leuk Natas, dat je toch een verslagje schrijft.
    Volhouden hoor, enne... sport ze vanavond, wat zul je morgen spierpijn hebben, haha.
    Veel succes en natuurlijk plezier!!
    Groetjes, Mam XXXXX

  • 06 September 2012 - 19:08

    Adrienne:

    leuk meid om te lezen dat het goed gaat, ben eigenlijk wel benieuwd naar wat estwoorden.
    veel succesw met het sporten op die [leuke] schoentjes.
    groeten adrienne en rien

  • 06 September 2012 - 20:14

    Ellen Schilders:

    Hoi natasja, leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Fijn dat je werk leuk is. Lijkt me mooi daar in Tallinn. Hopelijk zien we je nog als je thuis komt met de kerst, de bub staat warm hoor. X x van ome Martin en tante Ellen.

  • 06 September 2012 - 21:58

    Ada Boevé:

    Hallo Natasja, We lezen je verslag dus echt wel. :)
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, maar je hebt het daar ook wel getroffen.
    Geniet van deze mooie ervaringen. Groeten van ome Ries, tante Ada en Margreet

  • 06 September 2012 - 23:33

    Nadine:

    Berghoed!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Natasja

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 8382

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Minor La Rochelle (Frankrijk)

15 Augustus 2012 - 15 Januari 2013

Stage in Estland

28 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Studeren in Valladolid

Landen bezocht: