Bijna weer naar huis! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Natasja Kuipers - WaarBenJij.nu Bijna weer naar huis! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Natasja Kuipers - WaarBenJij.nu

Bijna weer naar huis!

Door: Natasja Kuipers

Blijf op de hoogte en volg Natasja

08 December 2012 | Estland, Tallinn

Tere! (Hoi dus in het Ests..)

Verslagen bijhouden is niet mijn sterkste punt is wel gebleken..
Ik ga niet alles vertellen van de afgelopen tijd dat is iets teveel dus ik zal proberen het kort te houden :).

Ten eerste al mijn bezoekers die ik heb gehad natuurlijk. Als eerste nieuwe bezoekers was Jan aan de beurt, super leuk weekend gehad! Zelfs een bezoekje gebracht aan de dierentuin hier voor maar 2 euro! Dat zijn nog eens prijzen voor een dierentuin, dat is in Nederland volgens mij 10x zoveel.

Die week daarop kwam Suus langs, een compleet ander weekend dan wat ik met Jan had haha! Kort samengevat bestond dit weekend uit.. biertjes, shotjes, eten en ongelofelijke kansloze lol met een stel Finnen die we hadden ontmoet in The Beer House. Whoop Whoop……. Suus snapt wel wat ik bedoel haha!

Dat weekend daarna kwamen Papa en Mama op bezoek, dit was ook erg gezellig en ook wel lekker om een beetje dat thuis gevoel te hebben. Dit weekend hebben we vooral dingen bezocht, gegeten en gedronken. Ook lekker op de bank gezeten, gekaart etc.

En last but not least kwam Gerard, die ook al wel heel wat vaker is geweest . Met Gerard ben ik ook een tijdje terug naar Helsinki in Finland gegaan. Zaterdagochtend om half 8 ’s ochtends gezellig met een cruiseschip naar Helsinki. Ik dacht ooh dat is wel vet en leuk zo’n schip aangezien ik dat nog niet eerder had meegemaakt. Helaas vond ik er echt niets aan en had ik het idee dat ik in de Villa Volta zat van de Efteling en dit is niet mijn favo attractie zeg maar.. Uiteindelijk veilig aangekomen in Helsinki en de terugreis was een stuk beter want toen heb ik lekker liggen slapen. Helsinki in het algemeen was niet helemaal wat ik had verwacht maar wel een leuke stad om te shoppen! Verder ook top naar mijn zin gehad daar!

Verder heeft ongeveer iedereen wel gehoord dat ik vanwege het overlijden van mijn Opa een aantal dagen terug ben gekomen naar Nederland. Uiteindelijk waren dit maar 3 dagen en eigenlijk veel te weinig, deze 3 dagen waren rot maar de zaterdag had ik lekker een dagje kunnen relaxen en kunnen genieten van mijn eigen bed en de Nederlandse kroketten!

Verder nog even wat algemene dingen over Estland, ondertussen is er nu ongeveer een halve meter sneeuw gevallen denk ik. De temperatuur overdag is altijd onder 0 en soms rond de -6 overdag. Dit blijkt nog helemaal niets te zijn en het schijnt dat het echt nog wel kouder wordt. Verder is de kerstmarkt in het oude centrum nu ook helemaal opgezet en overal staan kerstbomen en hangen lichtjes in de bomen. Ik heb foto’s maar helaas ben ik mijn kabeltje kwijt en kan ik de foto’s niet online zetten. (Waarschijnlijk als ik de bende hier op ruim het kabeltje wel ga vinden :)) Verder is het ook wel lekker die sneeuw hier hoor, alleen met de auto’s vertrouw ik het allemaal niet af en toe. Sommige rijkunsten (vooral vrouwen jaa echt) vertrouw ik niet helemaal. Als ik ga lunchen met de familie van het bedrijf zit ik gelukkig veilig in een grote auto met zo’n 300PK en dan is het wel leuk om te racen door de sneeuw natuurlijk! Verder is het wel prettig dat iedereen niet zo bang is van de sneeuw en het verkeer redelijk door gaat en de bussen ook gewoon nog steeds op tijd komen. Verder zijn er nog veeel meer dingen die ik te vertellen heb over Estland maar dat maakt dit verslag wel erg lang denk ik zo..

Ohja het werk! Bijna vergeten haha! Het werk gaat allemaal wel prima, bij deze wil ik iedereen ook bedanken voor het helpen met mijn onderzoek! En even een tip, hout is minder brandbaar dan andere materialen hoor mensen :)!

Ik hoef nu nog maar 4 dagen te werken en dan vrijdagochtend komt Gerard aan en rond de middag vertrekken we met de bus naar Rusland! Heel erg veel zin in om naar St, Petersburg te gaan en lekker een weekendje weg. Donderdagavond staat er eerst nog een avondje bowlen op de planning met het personeel van het bedrijf, ook gezellig! Woensdag 19 December kom ik samen met Gerard terug naar het kikkerlandje voor kerst en oud en nieuw oftewel ik ben dan 2,5 week terug in het oh zo mooie Almkerk!

Oftewel.. tot snel iedereen!

X


  • 08 December 2012 - 12:09

    Ellen Schilders:

    Hoi Natasja. Een leuk reisverslag. heel veel plezier met Gerard in Petersburg. Moet erg mooi zijn daar. X x vanuit genderen. Tante Ellen en ome martin

  • 08 December 2012 - 21:35

    Tonny Van Der Stelt:

    Hoi, wat een boeiend verslag. Je ziet en maakt heel wat mee. Fijn dat je straks weer thuis bent. Nu lekker genieten met Gerard. Net nieuwe I-pad, dus komt nu helemaal goed Natasja! Vanuit Nieuwendijk de hartelijke groeten.

  • 09 December 2012 - 16:18

    Ada:

    Het aftellen is begonnen, bijna weer naar huis. Geniet nog van st. Petersburg en goede reis terug.
    Groeten vanuit een zeer koud en nat Almkerk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Natasja

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 8403

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Minor La Rochelle (Frankrijk)

15 Augustus 2012 - 15 Januari 2013

Stage in Estland

28 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Studeren in Valladolid

Landen bezocht: