Mijn eerste weekje Spanje overleefd ! - Reisverslag uit Valladolid, Spanje van Natasja Kuipers - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekje Spanje overleefd ! - Reisverslag uit Valladolid, Spanje van Natasja Kuipers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekje Spanje overleefd !

Door: natasjakuipers92

Blijf op de hoogte en volg Natasja

04 September 2011 | Spanje, Valladolid

Hier dus mijn eerste reisverslag over het eerste weekje in Spanje. Zondagavond aangekomen op het vliegveld in Valladolid en daar was ook gelijk onze eerste uitdaging, namelijk een taxi regelen naar het juiste adres. Dit ging uiteindelijk allemaal heel gemakkelijk en de chauff was behulpzaam. Toen we aankwamen bij het appartementenblok kwam de huisbaas met zijn dochter en vrouw ongeveer tegelijk aan met ons. Ze lieten het huisje zien en nog wat dingen doorbesproken. Op het eerste gezicht zag het er allemaal gewoon goed uit, maar na een uur begonnen Jessie en ik al te merken dat er veel stof etc lag. We zijn zondagavond nog begonnen met schoonmaken en zijn uiteindelijk toch maar naar bed gegaan.

Maandag… ons eerste nachtje zat er op en ik had echt heerlijk geslapen, Jessie iets minder vanwege eventuele ‘beestjes’ maar die zijn er hier niet hoor.. (denk ik). Deze dag zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt, dat was nog niet zo makkelijk als ik dacht en dat Spaans is toch echt onverstaanbaar vaak voor ons pff. De buschauffeur heeft ons geholpen wanneer we er uit moesten en op die manier kom je er wel. We kwamen dus uit bij een Carrefour planet, je weet niet waar je moet beginnen zo groot. Van eten en drinken tot tv’s en van cosmetica tot tuinproducten. Maar het meest bizarre wat ik die dag heb gezien was de dierenzaak! Ze hebben daar namelijk gewoon slangen en konijntjes te koop die achter glas zitten, nou oké dat kan nog. Maaarr dan hebben ze dus ook puppy’s achter glas zitten, in en hokje van 1,5 bij 1,5 en iedereen kan zo naar ze kijken. Ik heb er bijna aan zitten denken om zo’n beestje te kopen ! Verder deze dag vooral schoongemaakt en boodschappen gedaan..

Dinsdag was niet een hele bijzondere dag, vooral schoonmaken en nog eens schoonmaken en voordat we hier klaar mee waren was het 18.00 uur. Daarna weer naar de winkel gegaan voor wat eten en nog wat kleine dingen in te slaan. De Mc flurry’s ( de broer van Mc hammer natuurlijk) zijn hier wel heel lekker, met witte chocolade etc :). Verder hebben we deze avond even lekker uitgerust in ons schone gebleekte huisje (onze moeders zouden trots op ons zijn haha).

Woensdag lekker uitgeslapen en het was die dag lekker bewolkt en was wel prettig, we zijn naar international office gegaan om te melden dan we gearriveerd zijn en hebben wat info gekregen. 20 september begint het echt. En aankomende maandag beginnen we met cursus Spaans en als aftrap krijgen we gelijk een toets ! De rest van deze dag zijn we op de plaza major lekker een ijsje wezen halen (verder was bijna alles dicht van 14.00 – 17.00 natuurlijk). Uiteindelijk waren we kapot moe toen we rond de avond thuis kwamen, dus hebben wat gegeten en daarna sex and the city gekeken ( héél leuk in het spaans..) en toen lekker naar bed gegaan.

Donderdag zijn we op huizenjacht gegaan. De plek waar we zaten was niet prettig, om de hoek veel vrouwen die voor bepaalde zaken langs de weg stonden! In ieder geval geen omgeving voor studenten. Deze dag hebben we echt van 11 tot 6 kamers bekeken. Er was één kamer die ons wel beviel en hadden afgesproken om hier vrijdagmiddag in te trekken. Helaas hadden we ook nog onze eigen huisbaas in het andere huis en die wilde per se zijn geld voor de hele maand, niet echt prettig als student zijnde. Alles ging die dag dus ook mis, onze koffers stonden vrijdagochtend klaar om te vertrekken en opeens ging dit dus niet door. We zijn toen info gaan vragen bij the office en deze vrouw vertelde ons dat we gewoon moesten vertrekken en wat geld met sleutels ergens neer moesten leggen. We hebben meteen een nieuwe afspraak met de andere huisbazin gemaakt en zijn vrijdagavond rond 8 uur vertrokken naar onze nieuwe appartement.
En ja hoor, het schoonmaken is weer begonnen ! Alles is nu bijna schoon en weer een beetje van ‘ons’. Zaterdagavond kregen we een smsje van onze huisbaas van het andere huis en hij stuurde dat hij het geld per se wilde hebben en hij anders juridische maatregelen zou nemen. Jessie en ik schrokken hier nogal van en wisten even niet wat we moesten doen. We hebben besloten om te wachten tot morgen (maandag) en proberen iets te regelen met iemand van the office want de oude huisbaas spreekt geen woord Engels.

Uiteindelijk zijn we zaterdagavond toch lekker naar de stad gegaan en het lijkt hier wel carnaval iedereen loopt om 8u in de avond met 3 liter flessen drank over straat en tassen vol met drank en ijsblokjes. Jessie en ik kwamen dus wat later in de avond aan, rond een uurtje of 12 en iedereen was al zo dronken als wat ! Overal liepen/lagen/strompelde mensen rond. Heel de Plaza Mayor was bomvol en het was soort Dj-avond ( Het leek nogal op Pussy Lounge ). Het was overal ontzettend druk, alle straten hadden tentjes met eten en drinken. Jessie en ik besloten na een tijdje terrasje te pakken bij TinTin (discotheek). Het was hier heel gezellig totdat dronken mensen bij je aan tafel komen zitten en het allemaal maar al te interessant vinden dat je Nederlands bent. Dus toen zijn we naar binnen gegaan en het was nog rustig eigenlijk (rond een uurtje of 2). Na wat mensen gesproken te hebben werd het duidelijk : Om 00.00 avond eten en rond een uurtje of 2/3 in de nacht gaan ze stappen in de discotheken en dit tot een uurtje of 7/8 in de ochtend. Dit is niet alleen op de zaterdag maar : donderdag, vrijdag, zaterdag en af en toe ook nog zondag en ohja woensdag ook nog !

Vandaag is het zondag en tijd om wat te chillen, en wat schooldingen te gaan doen. Morgen begint de cursus Spaans! Ik hoop nu eindelijk een ritme te krijgen en m’n draai te vinden hier. Voel me af en toe wel een echte allochtoon, sommige mensen kijken gewoon 2x om alsof ze nog nooit iemand hebben gezien met blond haar en blauwe ogen. Hopen dat ik snel Spaans kan dan gaat dat een beetje weg hoop ik.
Ohja voor de mensen die het nog niet wisten Nadine m’n lieve sis wordt geopereerd :) , ben héél blij voor d’r !

En iedereen bedankt voor de leuke recepten in mijn boekje, ik kijk er nu al regelmatig in maar dan vooral voor foto’s haha.

Nou jullie horen binnenkort weer van me!
Foto’s staan op facebook.

Groetjes uit het gezellige Valladolid, (Tik ‘m aan vrouwen en mannen :))

  • 04 September 2011 - 11:03

    Nadine:

    Haha wat ben je toch een kletsert. Heerlijk geschreven zoals je het zou vertellen ;)

    Maar de party is te vergelijken met pussylounge dan? Klinkt gezellig!!

    Nou lekker chillen vandaag en heeel veel succes morgen met de toets en de cursus!!
    Dikke kuss! Ook van Martiiii

    Tik 'em allochtoon! ;)

  • 04 September 2011 - 11:38

    Natasja:

    Haha de muziek was alleen iets anders.. vooral Spaanse muziek hoor geen pussy lounge muziek :p

  • 04 September 2011 - 12:25

    Suus Kuipers:

    Natasssie! Leuk verslagje hoor :) Ik wist het meeste natuurlijk al, maar toch leuk om te lezen..!
    Heel veel succes morgen met jullie eerste echte dagje les, ben benieuwd! Maar nu eerst nog lekker een middag en avond chillen in de Spaanse zon hoor :)
    KUSS

  • 05 September 2011 - 17:57

    Mam:

    He troel, leuk om alles weer even terug te lezen, het meeste wisten we natuurlijk al wel maar je kunt het leuk vertellen, vooral van die dames. Netjes gezegd hoor. Ben benieuwd naar je dag van vandaag maar dat hoor ik nog wel denk ik zo.
    Groeten aan Jessie en tot horens.

    XXXXX Mam

  • 05 September 2011 - 19:43

    Paps:

    ola natas,je begint het al aardig te leren je kan altijd nog de schoonmaakbizz in als dat Spaans te moeilijk word .
    Ik wist niet dat je zoveel verborgen talenten had,ben trots op je .
    Dat feesten kan wel wat minder ,ik zou me maar gaan focussen op school daar .
    Hopelijk lukt het allemaal om de verhuizing goed af te sluiten met die spaanse senor.
    leuk verslag heb je al gemaakt da hedde gij vast nie van mij.
    dikke kus xxx paps

  • 08 September 2011 - 10:24

    Kirsten:

    Hey Natas!

    Het is heel leuk om te lezen hoe het daar allemaal gaat! Maar je hebt al wel veel meegemaakt zeg, en dat in 1 weekje tijd! Hopelijk bevalt jullie nieuwe huisje beter. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is afgelopen met de huisbaas van het vorige huis..

    Heel veel succes op school vd week!

    Xxx Kirsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valladolid

Studeren in Valladolid

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2011

8 weken alweer..

25 September 2011

Alweer 4 weken in España

04 September 2011

Mijn eerste weekje Spanje overleefd !
Natasja

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 8408

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Minor La Rochelle (Frankrijk)

15 Augustus 2012 - 15 Januari 2013

Stage in Estland

28 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Studeren in Valladolid

Landen bezocht: