Alweer 4 weken in España - Reisverslag uit Valladolid, Spanje van Natasja Kuipers - WaarBenJij.nu Alweer 4 weken in España - Reisverslag uit Valladolid, Spanje van Natasja Kuipers - WaarBenJij.nu

Alweer 4 weken in España

Door: natasjakuipers92

Blijf op de hoogte en volg Natasja

25 September 2011 | Spanje, Valladolid

Alweer 4 weken in España !
Ondertussen ben ik alweer 4 weken in Spanje en de tijd gaat eigenlijk redelijk snel maar dat komt vooral omdat ik het nogal druk heb.

3 weken geleden is dus de spaanse cursus begonnen, en ik zit bij de beginners dus ben lekker alles aan het herhalen dit is wel prima eigenlijk! Het eerste examen heb ik gehaald van de cursus en aankomende vrijdag het laatste examen. De cursus is nu wel een stuk moeilijker dan in het begin maar het examen moet lukken denk ik.

2 weken terug zijn we de stad in gegaan op woensdag aangezien hier dus nog steeds elke avond dik feest was en we waren donderdag vrij vanwege Virgen de San Lorenzo ( iets in die richting ). We hadden met wat meiden van de cursus afgesproken en hebben bij een klein tentje lekker wat gedronken en zijn daarna naar een erasmus tentje geweest. Later in de avond weer naar de TinTin gegaan alleen het was hier nog steeds niet druk (2.30 uur) uiteindelijk had ik het een beetje gehad, dus toen het druk begon te worden zijn we eigenlijk naar huis gegaan.. voortaan maar gewoon slapen tot 12u en daarna pas douchen en weggaan hier thuis !

Die dag er na hebben we heerlijk uitgeslapen en rond uurtje of 12 ben ik mijn bed wel uitgerold. Deze dag zijn we lekker naar het ‘strand’ gegaan. Het was echt bloedheet dus hé, helaas is het water van de rivier niet echt schoon volgens mij dus af en toe onder een douche en naar het terras bij het strand dan was het wel uit te houden. Verder deze dag weinig gebeurd eigenlijk.. gewoon lekker relax. Verder was het deze week rustig en elke ochtend cursus volgen en daarna huiswerk maken. In het weekend was het de planning om te gaan stappen maar helaas ben ik op de bank in slaap gevallen en werd ik om 1.00 uur wakker en had toen weinig zin meer om weg te gaan. Oftewel ik was die zaterdag topfit en ben op zoek gegaan naar een zwembad. Uiteindelijk gevonden (wel binnenzwembad helaas) en toen heb ik lekker even flink kunnen zwemmen en tegenwoordig ga ik nu elke zaterdag banen zwemmen zodat ik toch nog een beetje in beweging ben. De eerste keer dat Jessie en ik gingen zwemmen viel het me al op dat iedereen van die charmante mutsjes op had is daar blijkbaar verplicht, ik zal je vertellen het ziet er niet uit haha!

Ohja nog even over de problemen met het vorige huis, we kregen een mail van school in Nederland over ontevredenheid van onze begeleider van de academie in Spanje. Blijkbaar heeft die contact gehad met onze oude huisbaas. We vonden het nergens op slaan, alsof Jessie en ik op google maps konden zien dat er ‘vrouwen’ om de hoek van de straat stonden ! Achja, we hebben onze excuses aangeboden maar onze begeleider klonk nog steeds een beetje boos in de mail helaas. We hopen dat het verder geen problemen oplevert in het contact tussen de begeleider en ons. Ik merk wel dat onze begeleider niet heel vriendelijk is tegen ons dus dat zal wel te maken hebben met dat incident met het oude huis.

Afgelopen week is de school begonnen en de eerste dag was echt een ramp, Er zijn maar 4 erasmusstudenten in de les en de andere 30 mensen zijn Spaans. De les was compleet in het Spaans en de leraar heeft gewoon het hele uur in het Spaans staan lullen zonder powerpoint of iets. Jess en ik keken elkaar aan en dachten allebei hetzelfde.. hoe kunnen wij dit nu volgen? De cursus Spaans is op beginnerniveau en de lessen zijn voor mensen die vloeiend Spaans spreken. De Franse les was wel oké alleen het is dan dus ook weer deels Spaans, beetje lastig af en toe. De tweede schooldag verliep iets beter, 2 Spaanse studenten spraken ons aan en nodigde ons uit voor een botteillon (iets in die richting) , dan komen studenten bij elkaar met flessen drank en drinken ze die ergens op en dan gaan ze stappen. Jessie en ik waren blij met de uitnodiging maar wij hadden die dag er na gewoon les om 9uur en ik was eigenlijk helemaal kapot aangezien ik elke dag school heb tot 3 en om 4uur begint de Spaanse cursus alweer tot half 6. Als de cursus klaar is moeten we eten koken en dan weer huiswerk maken.

Ik was blij toen het vrijdag was en toen ik eindelijk weekend had. We hebben ondertussen een nieuw huisgenootje er bij ( Roberta) en ze komt uit Engeland. Die vrijdag zijn we naar een paar vrienden van haar geweest uit Engeland en op dat feestje waren dus ook Belgen! Heel grappig om soort van Nederlands te horen. Uiteindelijk na een paar drankjes zijn we de stad in gegaan, was een hele gezellige avond met volle glazen 43 natuurlijk want kleine porties likeur kennen ze hier niet ofzo. Aan het einde van de avond heb ik dus ein-de-lijk een Nederlander ontmoet, er zijn dus 2 meisjes en 1 jongen die Nederlands zijn. Was wel heel gek om Nederlands te praten aangezien ik met iedereen of Engels of gebrekkig Spaans spreek. Aan het einde van de avond zijn Jessie en ik op zoek gegaan naar een eettent maar wonderbaarlijk sluiten de eettenten hier wel gewoon om 5 uur. Oftewel Jessie en ik hebben lekker om 6uur in de ochtend een broodje hamburger gemaakt :).

Gisteren weer de stad in gegaan samen met Jess, alleen het was niet zo druk en de bekende erasmusstudenten konden we ook niet vinden. Toen zijn we maar naar de Döner tent gaan opzoeken en daarna zijn we een barretje in gegaan waar ze de beste taart hebben. We hebben dus om 4 uur ’s nachts aan de taart gezeten met een bak koffie haha!
Vandaag een rustig dagje met veel huiswerk en schoonmaak. Misschien dat ik vandaag nog even een stukje ga hardlopen door het grote park, aangezien ik daar dus nog steeds niet geweest ben. Het is best schandalig eigenlijk maar zoveel tijd heb ik hier niet !

Het kan best zijn dat ik wat dagen en dingen ben vergeten in het verslag aangezien het even geleden is.

Ohja ik mis natuurlijk wel iedereen! Ben heel blij voor m’n lieve zus dat ze eindelijk geopereerd is en dat ze eindelijk weer een beetje kan lopen. Ik hoop dat ze snel hier is en dat ik bakjes koffie met d’r kan gaan drinken want dat verdiend ze nu wel ! Verder kijk ik er echt naar uit dat mensen op bezoek komen. En oohja Suus en de rest van de korfballers jullie mogen weleens een keer punten gaan pakken want die uitslagen zien er niet al te best uit.. Suus misschien heb jij even een vakantie nodig in Spanje :p haha !

Tik ‘m aanmaak mannen en vrouwen !

  • 25 September 2011 - 17:33

    Nadine:

    Kan niet wachten tot ik weer bakkies koffie met je kan drinken!! :)

    Voor nu wil ik graag wel een geniale foto zien van jou en Jessie met een mutsje op tijdens het zwemmen.. :)
    Dan stuur ik je van de week het senseo-apparaat op in een pakketje, met leuke foto's! :D

    Dikke kusss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valladolid

Studeren in Valladolid

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2011

8 weken alweer..

25 September 2011

Alweer 4 weken in España

04 September 2011

Mijn eerste weekje Spanje overleefd !
Natasja

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 8409

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Minor La Rochelle (Frankrijk)

15 Augustus 2012 - 15 Januari 2013

Stage in Estland

28 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Studeren in Valladolid

Landen bezocht: