8 weken alweer.. - Reisverslag uit Valladolid, Spanje van Natasja Kuipers - WaarBenJij.nu 8 weken alweer.. - Reisverslag uit Valladolid, Spanje van Natasja Kuipers - WaarBenJij.nu

8 weken alweer..

Door: natasjakuipers92

Blijf op de hoogte en volg Natasja

21 Oktober 2011 | Spanje, Valladolid

Het is weer even geleden dat ik iets heb geschreven dus ik vond het weleens tijd om iedereen weer even op de hoogte te stellen.

Er is in de afgelopen weken eigenlijk best veel veranderd. Om te beginnen ben ik op zoek gegaan naar vakken die ik in het Engels kan volgen omdat ik de Spaanse vakken echt heel moeilijk vond en er eigenlijk weinig van verstond. Met het zoeken en regelen ben ik denk ik 1,5 week bezig geweest en ben toen ook niet meer naar de Spaanse vakken gegaan omdat ik dacht dat ik de Engelse mocht gaan volgen. Na veel e-mails op en neer van Nederland naar Spanje kreeg ik toch te horen dat ik de Engelse vakken niet mocht gaan volgen en ik toch echt Spaanse vakken moest gaan volgen. Uiteindelijk heb ik één Engels vak gevonden over soort van geschiedenis van Engeland en die mocht ik gelukkig wel volgen.

Uiteindelijk moest ik toch weer terug naar mijn oude Spaanse vakken waar ik erg tegenop zag. Heb de leraren gemaild en uitgelegd hoe het zit met mijn Spaans en excuses dat ik niet meer aanwezig was geweest bij de lessen. Gelukkig kreeg ik positieve mails terug en dat stelde me wel beetje gerust.

De andere tegenslag was dat Jessie mijn vriendin van school die hier ook zat had besloten om terug te gaan naar Nederland. Ik weet dat het de juiste beslissing voor haar was en ik weet dat alles wel goed met haar gaat komen. Maar goed ze is afgelopen maandag vertrokken en toen besefte ik eigenlijk pas dat ik nu soort van alleen nog in Spanje zit. Maar afgelopen week heb ik ook weer voor het eerst alle Spaanse vakken gevolgd en dit keer natuurlijk ook alleen. Uiteindelijk is deze week voorbij gevlogen en de Spaanse vakken gaan eigenlijk beetje bij beetje beter. Nog steeds heb ik niet heel veel contact met de Spaanse klasgenoten maar ik denk dat het vanzelf wel goed komt. Ik voel me in ieder geval al meer op mijn gemak in de lessen en ook het samenwerken in groepjes gaat beter.

Verder het positieve is dat ik me nu echt wel weer beter voel in vergelijking met afgelopen 2 weken. Ik kan het heel goed vinden met mijn andere huisgenoot uit Engeland en we hebben het echt wel gezellig samen. Wel vreemd want ik praat hier dus echt geen woord Nederlands meer ! Alleen Engels, gebrekkig Spaans en dan natuurlijk nog Frans in mijn Franse les.

En vorige week ben ik voor het eerst naar de bios gegaan hier, ik ben naar de 3 musketiers geweest. Helaas was de film compleet in het Spaans en natuurlijk geen enkele ondertiteling maar toch merkte ik wel dat ik het verstond en de film heb begrepen! De film is een aanrader trouwens haha !

En het positieve is ook dat ik van veel mensen kaartjes heb gehad en die maken me echt héél blij dus iedereen super bedankt voor kaartjes. Vandaag heb ik ook een super lief cadeautje binnen gekregen van Nina, namelijk de dvd van Rapunzel ! Echt super lief en super bedankt Nien !

Ik heb nog meer leuk nieuws, want volgende week ga ik lekker een weekend naar Madrid met andere erasmusstudenten. Heb er echt heel veel zin in om een weekendje even iets anders te gaan bekijken :). En dan nog paar weekjes en dan komen Paps en Mams alweer op bezoek, kan echt niet wachten tot er iemand op bezoek komt en dingen te laten zien etc. Ook Nadine en Martijn hebben ticket geboekt en die zijn hier gezellig met oud en nieuw ! En Petra komt een hele week met kerst mij vergezellen :) heel gezellig want ik heb dan ook gewoon vakantie natuurlijk.

Btw ondertussen is het weer hier ook opeens omgeslagen.. geen 27 graden meer maar 17.. en in de ochtend graadje of 7 oftewel het is gewoon koud! Wel perfect terrasweer natuurlijk want in de zon is het lekker 19 graden dus dat is prima.

Dit weekend weet ik nog niet precies wat ik ga doen, vanavond maar weer eens een kijkje nemen in de stad want dat is al even geleden en ik ga vanavond lekker pannenkoeken maken met Roberta ( Engelse huisgenoot). En ik moet natuurlijk huiswerk maken.. volgende week een drukke week met presentatie, franse toets en nog meer huiswerk.

Ik wil iedereen nog wel een keer bedanken voor de lieve berichtjes en kaartjes die ik heb gehad ! En natuurlijk ook Julliet, Hilde, Tim, Jonai, en Collin !

Tot snel weer !

Hasta luego,
xx

  • 21 Oktober 2011 - 18:11

    Mam:

    He lieverd,

    Leuk om je ervaringen weer eens na te lezen. Dat het een paar heftige weekjes zijn geweest dat weten he, maar ben heel blij dat je je draai weer hebt gevonden. Super knap hoor!! Lekker genieten volgende week in Madriden niet teveel 43jes. Dikke kus, Mam XXX

  • 23 Oktober 2011 - 12:05

    Aurora:

    Hey Nichtje,

    Wat fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat en dat er leuke dingen aan zitten te komen....
    Ik (en mijn paps en mams) zijn enorm trots op je dat je dit doet..echt knap werk!

    nog een leuk feitje...als jij terug komt hebben wij waarschijnlijk de sleutel en kun je dus ons paleisje komen bewonderen....

    zet m op!!! de tijd vliegt voorbij!
    lieve groetjes Aurora

  • 24 Oktober 2011 - 12:20

    Kirsten:

    Gelukkig dat het weer beter gaat! Ik had het via Nadine allemaal gehoord, en ik vind het heel knap van je dat je hebt vol gehouden. Daar mag je trots op zijn!! Hopelijk lopen de komende maandjes wat soepeler, en heb je er nog een hele leuke tijd!
    xxxx Kirsten

  • 06 November 2011 - 20:36

    Ada:

    Hoi Natasja

    Ik had al wel gehoord dat het niet allemaal van een leien dakje ging maar fijn dat het nu beter gaat met alles. Knap dat je doorgezet hebt en nu nog even volhouden dan komt half Almkerk bij je op bezoek geloof ik. Succes met alles en hou je taai.
    Groeten, Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valladolid

Studeren in Valladolid

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2011

8 weken alweer..

25 September 2011

Alweer 4 weken in España

04 September 2011

Mijn eerste weekje Spanje overleefd !
Natasja

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 8407

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Minor La Rochelle (Frankrijk)

15 Augustus 2012 - 15 Januari 2013

Stage in Estland

28 Augustus 2011 - 01 Februari 2012

Studeren in Valladolid

Landen bezocht: